اخبار انجمن

پژوهش دیگر یک معیار کمی یا کیفی برای سنجش جوامع محسوب نمی شود بلکه پژوهش امروزه یک معیار هویتی است.

به گزارش حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان، پنجمین جشنواره علمی – پژوهشی دانشجومعلمان (پویش) به صورت حضوری و مجازی در سالن شهید باهنر سازمان مرکزی برگزار شد.

در این مراسم مصطفی پردلی رئیس کمیته پژوهش انجمن دانش اموختگان دانشگاه گفت: در انجمن دانش آموختگان به دنبال ایجاد تحول در نگرش ها و دغدغه مندی ها هستیم. ما نیازمند تربیت معلمان خلاق و به دنبال آن دانش آموزان خلاق و پژوهش محور هستیم. وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده با ظهور ویروس کرونا گفت: اکنون جوامع جهانی در مواجهه با مشکلات درصورتی پیروز خواهند شد که پژوهش محوری را در آموزش هایشان نهادینه کرده باشند.

امسال ما توانستیم با فرصت ایجاد شده در بخش نمایشگاه دستاورد های پژوهشی و فن بازار  بار دیگر توانایی دانشجومعلمان و دانش آموختگان را در عرصه پژوهش و فناوری به نمایش بگذاریم. دانش آموختگان باید به یاد داشته باشند که وظیفه خطیر ایجاد نگرش و تحول در نظام تعلیم و تربیت بر عهده آنهاست و دانشجو معلمان باید از تجربه های موفق دانش آموختگان استفاده کنند و در این دوره  چهار ساله که به سرعت طی میشود در کنار گذراندن واحد های درسی به کسب مهارت های معلمی و پرورش تفکر خلاق بپردازند.  وی ضمن تشکر از سخنان  و عملکرد قابل تقدیر دکتر ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در حمایت از انجمن دانش اموختگان عنوان کرد اکنون انجمن همان بازوی توانمند پیوند دهنده دانشگاه فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش است که ما به دنبالش بودیم.

در پایان، پردلی ضمن تشکر از مریم خدادادی دبیر کل انجمن دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، از مجموعه دانشگاه فرهنگیان و معاونت پژوهش و فناوری تشکر کرد و این همکاری علمی را آغازی بر همکاری های کاربردی و همه جانبه انجمن با دانشگاه دانست.

گفتنی است در این جشنواره حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی آغاز فعالیت انجمن دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان را سرآغاز تحولی نو در حوزه تعلیم و تربیت دانست و حمایت همه جانبه از این نهاد را در اجرایی کردن اهداف علمی و پژوهشی آن را یک ضرورت دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا