عمومی

دکتر طاهری نیا: ما این آمادگی را داریم تا با‌ مجموعه های تحول گرا مانند انجمن دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان در زمینه های مشترک، همکاری های لازم را داشته باشیم.

دکتر علی باقر طاهری نیا رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در دیدار با اعضای انجمن دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، اذعان داشت تدوین برنامه هفتم توسعه آموزش عالی به صورت دانش بنیان پیگیری میشود.
برای این مهم باید مطالعاتی، مبتنی بر نقد برنامه های کنونی انجام شود. ما نیاز داریم به تدوین برنامه جامع بومی سازی شده، نسخه برداری صرف از برنامه سایر کشور ها نمی‌تواند اثر بخشی لازم را در زیست بوم جمهوری اسلامی ایران داشته باشد. ما در این زمینه مطالعات تطبیقی لازم را انجام خواهیم داد اما نسخه نهایی برنامه ما اختصاصی خواهد بود.

طاهری نیا افزود، موسسه با بیش از ۵۴ سال سابقه یک انباشت تجربه ارزشمند، با یک ماموریت بسیار مهم که از آن میتوان به تولیت در مطالعات بنیادین و تحول اساسی در آموزش عالی استفاده نمود. ما باید به سمت نظام آموزش عالی مبتنی بر تعالی فرد و تکامل جامعه پیش رویم نه این که فرد محور باشیم. این مقام مسئول ضمن ارائه راهکار های عملیاتی عنوان کرد، ما آمادگی این را داریم تا با‌مجموعه های تحول گرا مانند؛ انجمن دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان در زمینه های مشترک، همکاری های لازم را داشته باشیم.

ر ادامه این دیدار ربیعی رئیس کمیته پژوهش انجمن دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان افزود: این انجمن در پی آن است که با مطالعات بنیادین در کنار آموزش و پرورش و آموزش عالی باشد.
وی ضمن ارائه برنامه ها و راهکار های عملیاتی جهت همکاری بیشتر با موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی افزود، ما در پی آن هستیم تا سند جامع تحولی در این زمینه پایه ریزی کنیم.
در این دیدار مصطفی پردلی دبیر کل انجمن دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان نیز حضور داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا