عمومی

اختتامیه اولین مسابقه کشوری تدریس مجازی خلاق

سه شنبه، مورخ ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۱، کانون دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، میزبان اختتامیه اولین مسابقه کشوری تدریس مجازی خلاق بود.
این اختتامیه با حضور آقای رمضانی مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، آقای دکتر نظری کارشناس مسئول آموزش پردیس شهید باهنر اصفهان، خانم دکتر ابطحی معاونت آموزش ابتدایی و خانم دکتر پور رجب رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش این استان برگزار شد.

امین رضوانی، دبیر کانون استانی انجمن دانش آموختگان استان اصفهان نخستین سخنران این نشست بود، وی در ابتدا با بیان اهداف این کانون بیان کرد: هدف این کانون ایجاد یک پل ارتباطی بین دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش است که تسهیل این ارتباط، موجب جذب افراد توانمند و نخبه‌ای خواهد شد که در دانشگاه، فرصتی برای اجرایی کردن ایده‌های خود نداشتند.

وی در ادامه ضمن انتقاد از رویکردها و نگاه های برخی از مسئولان نسبت به نومعلمان بیان کرد: متاسفانه برخی از مسئولین و حتی معلمان باسابقه به ظرفیت ها و توانایی های نومعلمان اعتمادی ندارند به طوری که عرصه برای ظهور و بروز توانایی این نومعلمان چندان فراهم نیست.

ابطحی، معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، سخنران بعدی این اختتامیه بود، وی ضمن تاکید بر جایگاه آموزش و پرورش و معلمان جوان در پویایی جامعه بیان کرد: تجربه نشان داده است زمانی که جوانان با نگرش‌های خلاق و پویا وارد سیستمی شدند، آن سیستم دچار تحول شده است. اما امروزه نکته مهم این است که جامعه به آموزش و پرورش نیاز دارد و سوالی که پرسیده می شود، این است که: چه کنیم حال جامعه خوب شود؟ در پاسخ به این پرسش معلمان و سیستم آموزش و پرورش نقش عمده ای برعهده دارند، چرا که حقیقتا آموزش و پرورش و در رأس آن معلمان پنجره‌ای رو به کل جامعه هستند و هر حرکت ما می تواند تبدیل به حرکت های سازنده ای شود.

رمضانی مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه، تمامی دستگاه ها در سراسر کشور نیاز به آموزش و پرورش دارند، بیان کرد: بهترین جایگاه و مکانی که معلم می تواند خدمت کند مدرسه است، چرا که تاثیرگذاری یک معلم در کلاس درس، بسیار بیشتر از تاثیرگذاری او در ادارات است و می‌توان پویایی را با معلمی کردن به جامعه سرایت داد. به همین خاطر خروجی آموزش و پرورش بسیار مهم است و باید باعث پویایی و تحرک جامعه شود.

در ادامه این نشست، نظری کارشناس مسئول آموزش پردیس شهید باهنر اصفهان، از نومعلمان عزیز خواست تا بکوشند و در تمام مراحل زندگی خود، به ویژه در حیطه تعلیم و تربیت مثلث، افتخار، اعتماد و لذت را به مرحله ظهور برسانند. در ادامه به این نکته اشاره شد، که اگر معلمان ما با تدریس های نوین خود بتوانند حال دانش آموزان را خوب کنند، این حال خوب به تمام اقشار جامعه سرایت خواهد کرد و حال تمام جامعه خوب خواهد شد.

در پایان این مراسم، از داوران و نفرات برگزیده این مسابقه کشوری تجلیل به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا